#1 2010-02-13 20:40:05

 SnajperWyborowy

Generał

Zarejestrowany: 2010-02-13
Posty: 10000019
Punktów :   

Jak ztworzyć prostą mapke w CoD'zie

Witam, dziś wam pokaże jak zrobić "prostą" mapkę do COD2.
Najpierw musimy uzbroić się w program Cod2 Mod & Tools, na którym będziemy działać.
(Tworzenie map nie jest moją najmocniejszą stroną jeśli chodzi o ogólny modding)

Na razie zapoznamy się z obsługą programu dokładniej z paskiem narzędzi (opiszę tylko te, których będziemy używać)

http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/przechwytywaniecopy.jpg&w=480&h=

1. Zmiana perspektywy z jaką patrzymy na naszą mapę tzn, ( z góry, z boku itd)
2. Swobodna rotacja, po zaznaczeniu tej opcji będziemy mogli dowolnie obracać aktywnym przedmiotem po 3 osiach (x, y, z)
3. Swobodne skalowanie, ta opcją dowolnie powiększymy/pomniejszymy nasz obiekt.
4. Hollow (czyt. korytarz), dzięki temu przerobimy naszego kloca, na przestrzenny sześcian tworząc skybox'a

(skybox, sześcian z którego pięć ścian używanych jest do wyświetlenia nieba i horyzontu)

Teraz czas na okna programu:

http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/przechwytywanie2copy.jpg&w=480&h=

1.Pole 2D w którym będziemy głównie pracować.
2.Pole 3D w którym będziemy oglądać naszą mapkę w 3 wymiarach, a także zaznaczać obiekty żeby dodać tekstury
3. Okno z wyborem tekstur.

A więc zaczynamy pracę.

W polu nr.1 tworzymy kwadrat o rozmiarach np. 500x500 (tworzymy go przytrzymując LPM i przesuwając ręką), klikamy w góry pasek i z menu Textures wybieramy Usage a następnie ground i klikamy na byle jaką teksturę ziemi w okienku nr 3.

Wygląda to tak:

http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/przechwytywanie3.jpg&w=480&h=

Teraz tworzymy następny kwadrat(odznaczając poprzedni klawiszem ESC) ale ważne jest żeby był większy od poprzedniego (stary miał 500x500) więc ten zrobimy 700x700, ustawiając tak, żeby pochłoną starego do swojego środka.

http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/przechwytywanie4.jpg&w=480&h=

Teraz musimy pobawić się trochę z naszym nowym kwadracikiem najpierw zmienimy jego wysokość i trochę go obniżymy w osi Y względem poprzedniego

Będziemy teraz pracować w okienku wysokości:

http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/przechwytywanie5.jpg&w=480&h=

Najpierw go obniżymy klikając na ten czarny kwadracik i przesuwając trochę w dół, a następnie w tym polku klikając nad nim (nad kwadracikiem) trzymając LPM jedziemy do góry tak na około 512

Wygląda to tak:
http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/przechwytywanie6.jpg&w=480&h=

Jak już to zrobimy klikamy na nasz przycisk "Hollow" i tym sposobem tworzymy skybox'a

Teraz w okienku 3d wchodzimy do środka naszego sześciokąta(kręcimy scrollem od myszki do góry)
i zaznaczamy wszystkie ścian oprócz dolnej ( zaznaczamy kombinacją Shift + Ctrl + LPM),

i z menu Textures/Usage wybieramy SKY, teraz w polu wyboru tekstur wybieramy dowolną i odznaczamy nasz sześcian klawiszem ESC (czasami może być tak że po wybraniu tekstur z grupy sky w polu do ich wyboru mogą być niewidoczne, jednak tam są)

Wygląda to tak
http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/przechwytywanie7.jpg&w=480&h=

Teraz dodamy wszystkie potrzebna nam rzeczy

Zaczniemy od spawbox'ów czyli miejsc gdzie będą odradzali się gracze (takie skrzynki )

My zrobimy mapkę dm i tdm, najeżdżamy na mniejszego kwadraciaka w polu 2D i klikamy PPM i z menu MP wybieramy dm_spawn

http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/menu.jpg&w=480&h=

Pojawi nam się skrzynka ważne jest aby ona była powyżej zera w polu wysokości:

http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/sc8.jpg&w=480&h=



Tworzymy takich kilka, tworząc też dla gametypu tdm

Teraz z z menu mp wybieram global_intermision, tam będzie się spawnował spect

umieszczamy go na wysokości np 200
http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/9-1.jpg&w=480&h=

Teraz stworzymy jeszcze światło z menu w polu 2d wybieram "light" i umieszczamy w dowolnym punkcie na naszej mapie, odznaczamy esc.

Teraz wciskamy klawisz N i wpisujemy tam takie wartości: (po wpisaniu każdej klikamy Enter)


suncolor 1.00 0.88 0.85
sundirection -20 315 0
sunlight 1.45"
sundiffusecolor 1.00 0.86 0.89
_color 1.00 0.781 0.275
diffusefraction. 45
ambient. 02
classname worldspawn

np.  http://www.callofduty.pl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/10-1.jpg

Gdy już to zrobicie, klikamy file/save as.. i nazywamy naszą mapkę np. mp_wtf (zapisujemy w domyślnym folderze czyli: map_soruce)

Teraz stworzymy pliki do naszej mapki

Lecz najpierw trzeba sobie załatwić plik iwd, w którym tworzymy następujące katalogi

images
maps/mp
materials
mp
soundaliases

Loadscreen czyli obraz widziany podczas ładowania naszej mapki

Tworzymy własną teksturę( jak to się robi opisałem w poprzednim poradniku)

i umieszczamy ją w folderze main/images

Uruchamiamy program asset_manager

i postępujemy następująco

klikamy file/new, później file/save as... i zapisujemy jako wtf

teraz z okienka po lewej wybieramy Material i klikamy new entry wpisujemy tam loadsreen_mp_wtf i klikamy OK

Ustawiamy wszystko tak

http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/11-2.jpg&w=480&h=

I klikamy F10.

Po konwersji wbijamy do katalogu main i kopiujemy foldery images i materials do naszego pliku iwd


Teraz zrobimy pliki mapy

Tworzymy plik txt o nazwie mp_wtf i zmieniamy jego rozszerzenie na gsc

Otwieramy go i wpisujemy takie linijki:

main()
{
maps\mp\_load::main();
ambientPlay("ambient_mp_wtf");

game["allies"] = "british";
game["axis"] = "german";
game["attackers"] = "allies";
game["defenders"] = "axis";
game["russian_soldiertype"] = "padded";
game["german_soldiertype"] = "winterlight";
}


W linijce

game["allies"] = "british";

ustawiamy jaka nacja będzie walczył przeciwko Niemcom na naszej mapie, do wyboru mamy:

russian
american
british

Zapisujemy plik i wklejamy do maps/mp w naszym pliku iwd

Tworzymy nowy plik w notatniku i wpisujemy do niego:

levelBriefing,loadscreen_mp_worldcup

Zapisujemy plik do nazwy mp_wtf zmieniając rozszerzenie z txt na csv
i wklejamy do maps/mp w naszym pliku iwd


Znowu tworzymy plik txt o nazwie mp_wtf i wpisujemy do niego takie wartości

{
map "mp_wtf"
longname "Phoenix# Callofduty.pl"
gametype "dm tdm"
}

Oczywiście w tych polach możesz wpisać nazwę własnej mapy

w polu gametype wpisujemy w naszym wypadku tylko dm i tdm.

Zapisujemy plik nadając mu rozszerzenie arena czyli

mp_wtf.arena

i kopiujemy go do katalogu mp w naszym pliku iwd

tworzymy znowu plik mp_wtf.csv i wklejamy do niego

name,sequence,file,vol_min,vol_max,vol_mod,pitch_min,pitch_max,dist_min,dist_max,channel,
type,probability,loop,masterslave,loadspec,subtitle,compression,secondaryaliasname,
volumefalloffcurve,startdelay,speakermap,reverb,lfe percentage

#Ambience,,,,,,,,,,,,,,,
ambient_mp_wtf,,ambient/amb_france01b.mp3,0.63,,,,,,,local,streamed,,looping,,mp_wtf

zapisujemy do katalogu soundaliases w naszym pliku iwd

Teraz przystąpimy do kompilacji mapy

Przed tą czynnością usuń wszystkie mody z folderu main

Uruchom program CoD2CompileTools

wybierz naszą mapkę i ustaw wszystko tak:
http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/12.jpg&w=480&h=

I kliknij Compile ten proces w przypadku naszej mapy powinien trwać około 20 sek, wszystko zależy od naszego procka

Gdy kompilacja dobiegnie końca wchodzimy do katalogu main/maps/mp

powinny tam być pliki :

mp_wtf.d3dbsp

mp_wtf.d3dprt

jeśli nie ma tam tego 2 to nic się nie martw skopiuj te pliki do katalogu maps/mp do naszego pliku iwd

Koniec nasza mapka gotowa

Wygląda tak :
http://www.callofduty.pl/_jgfw_/cls/phpthumb/phpThumb.php?src=/var/www/callofdutypl/images/stories/tutoriale/mapy/phoenix/1/shot0004.jpg&w=480&h=

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl